søndag den 9. juni 2013

sprinterdistance

I dag skulle jeg løbe Danmarksstafetten, hvilket er en 5 km rute der løbes på skovstier.

5 km er jo en sprinterdistance og bestemt ikke noget jeg træner særlig meget ;)
Desuden er det jo en stafet ;)

Vi skal løbe 4 mand og jeg skal løbe anden tur, det er jo som sådan fint nok, men vores første mand er en  rigtig hurtig løber og jeg er klar over at når han kommer ind, vil der ikke være mange jeg kan løbe med, eller bruge som hare :(

Startskuddet lyder og vores første mand flyver afsted, nu kan jeg jo så bare vente på han kommer, jeg varmer en smule op (har allerede løbet 8,5 km ;)) mens jeg venter, første løber kommer til syne ca. 400 meter fra mål, dette er ikke vores mand, men damm han løber hurtigt. Næste løber der kommer til syne er ca. 1 min efter, og HOV det er jo vores første løber, og der er ikke lige umiddelbart nogen bag ham, han løber gennem mål og aflevere depechen til mig ;)

Jeg banker afsted, velvidende at jeg ikke har en chance for at hente ham foran mig, og der er ikke en eneste i nærheden af mig...EN tanker kommer frem..... Der er bare INGEN der skal have lov at overhale mig. allerede efter 300 meter får jeg kigget på mit ur og set at jeg har ALT for meget fart på, snittiden siger 2.30. Det går jo slet ikke, trækker håndbremsen og finder et mere passende tempo ;).
Km 1 bliver rundet i 3.23..pokkers stadig for hurtigt for mig hvis jeg skal holde hele turen rundt.

Jeg sætte tempoet en smule ned og km 2 bliver rundet med 3.48, det passer mig lidt bedre men jeg synes det er MEGET hårdt ;) synes at 2 km var den værste.

3 km begynder der at komme et godt flow og jeg runder den i 3.39, og der er nu kun 2 km tilbage, bid tænderne sammen Grundsøe, der er INGEN der skal overhale dig.

Jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af om holdet bag mig ligger tæt på, men F.ck det, jeg skal bare fremad, jeg når km 4 som bliver rundet med 3.45. 1 km tilbage ;)

1 km tilbage, nu skal den have max GAS, og jeg ved jo at ca. de sidste 3-400 meter er der opløb med masser af mennesker, jeg hammer afsted de sidste hundrede meter, og flyver ind over stregen for at fortsætte ned og aflevere depechen til vores næste mand, først da får jeg kigget på uret, der siger 17 minutter og 45 sekunder...pyha jeg er tilfreds, dette havde jeg slet ikke forventet, er bare glad, faktisk ikke så langt fra en hurtig tid jeg have for "mange" år siden ved Danmarksstafetten ;o))

Vi holder faktisk vores 2 plads, hvilket er rigtig godt for sådanne amatører som os ;)

Næste uge begynder forberedelserne til 24 timers løb for alvor, både fysisk og mentalt ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar