tirsdag den 17. september 2013

Hvornår er jeg ultraløber?

Sidder her og tænker lidt over weekendens løb, hvornår kan jeg egentlig kalde mig ultraløber?

Jo jeg har da nu flere løb over marathondistancen, men jeg har jo endnu ikke rigtig nået de mål jeg gerne ville. Er det målene der skal opfyldes før man falder til ro og kalder sig ultraløber?

Eller er det nu lange trail-distancer jeg skal kaste mig over?

Jeg burde jo nu kunne stoppe med at løbe lange distancer da jeg har prøvet det, men lysten er bestemt ikke væk. Jeg sagde til mig selv at når mit 24 timersløb var overstået, ville jeg ud og løbe i skoven igen, væk fra landevejen, og fra disse "rundeløb" men jeg nåede jo ikke helt mit mål, så derfor har jeg en indre uro, der allerede nu siger til mig, at jeg bestemt ikke er færdig med "rundeløb"

Lige nu piner det mig at jeg har behov for at give ben og krop ro, for det trækker helt vildt i mig at komme ud igen, og lige meget om det er landevej eller skov......

Ingen tvivl om jeg er narkoman ;)

1 kommentar:

  1. Teknisk set - og for mig - er du ultraløber; men det er din mentale tilstand som betyder mest: Føler du dig som ultraløber?

    Der gik måneder fra, at jeg begyndte, at løbe til, at jeg følte mig som løber.

    Da jeg begyndte til triatlon skulle jeg også igennem flere stævner inden, jeg følte mig som triatlet. Nu efter flere år med triatlontræning er jeg triatlet. Jeg er ikke svømmer eller cykelrytter og har aldrig været det. Jeg er ikke for alvor løber, jeg er "tidligere" eller "gammel" løber.

    Jeg gætter på, at det samme vil være tilfældet, hvis jeg begynder på ultraløb. Der skal nok et par stykker til samt tid inden det føles rigtigt, at kalde sig for ultraløber.

    SvarSlet